Jak zintegrować swój sklep internetowy z kurierem GLS?

Rynek e-commerce w Polsce kwitnie i rozrasta się z roku na rok, co sprawia, że coraz więcej osób zastanawia się nad otwarciem sklepu internetowego. Sprzedaż online to oczywiście z jednej strony szansa na sukces biznesowy, lecz z drugiej – niemałe wyzwanie, które może przysparzać trudności już na samym początku. Początkujący przedsiębiorcy zastanawiają się między innymi, jak zintegrować sklep internetowy z kurierem. W poniższym artykule przedstawiamy, jak można podpisać umowę z firmą kurierską GLS. Zapraszamy do lektury!

Integracja sklepu online z kurierem GLS – to nie takie trudne!

Przede wszystkim trzeba mieć świadomość tego, że samo zintegrowanie sklepu internetowego z firmą kurierską wcale nie jest zadaniem tak trudnym, jak mogłoby się wydawać. W rzeczywistości wszystko polega wyłącznie na podpisaniu umowy między dwoma przedsiębiorstwami, w której kurier zobowiązuje się do cyklicznego odbierania przesyłek ze sklepu.

Jak wygląda to w przypadku firmy GLS? Wystarczy tylko na stronie internetowej przedsiębiorstwa, gls-group.com, wyrazić chęć bycia klientem firmy (relację między oboma przedsiębiorstwami prawnie określa umowa B2B [business to business]). W kolejnym kroku niezbędne jest wypełnienie wstępnego formularza, w którym zainteresowany jest zobowiązany do podania między innymi następujących informacji:

–       potencjalną liczbę paczek krajowych w ujęciu miesięcznym;

–       potencjalną liczbę paczek międzynarodowych w ujęciu miesięcznym;

–       średnią wagę paczki w kilogramach;

–       typ odbiorców w procentach (szacunkowy podział na klientów indywidualnych i biznesowych).

Oczywiście w tym miejscu należy również podać niezbędne informacje kontaktowe oraz dane przedsiębiorstwa. Po wysłaniu wstępnego formularza do przedsiębiorcy odzywa się pracownik firmy GLS, który przedstawia propozycję umowy. Po uzgodnieniu warunków współpracy i złożeniu podpisów firma przygotowuje rozwiązania logistyczne, mające na celu zapewnić sklepowi internetowemu szybkie, bezpieczne i sprawne realizowanie wysyłek oraz ewentualnych zwrotów.

Kurier GLS dla sklepu – dostępne opcje

W tym miejscu warto zaznaczyć, że firmy kurierskie, takie jak GLS, umożliwiają wysyłkę przesyłek kurierskich na różne sposoby – oferują one konkretne usługi, w których za dodatkową opłatą można wysyłać paczki za granicę lub w krótszym okresie czasu.

Firma GLS oferuje następujące, podstawowe rozwiązania dla klientów biznesowych dotyczące usług kurierskich:

●     BusinessParcel – jest to standardowa usługa, w której firma realizuje krajowe przesyłki kurierskie. W tym wariancie przedsiębiorca może wysyłać paczki biznesowe o wadze do 31,5 kilograma, które dostarczane są bezpiecznie konsumentom na terenie Polski. Standardowo paczki docierają do odbiorców w ciągu jednego dnia roboczego, ale w szczególnych przypadkach transport paczki może trwać nieco dłużej. Zarówno przedsiębiorca, jak i odbiorca mają możliwość śledzenia paczki online, a kurier podejmuje drugą próbę dostarczenia paczki, jeśli pierwsza nie zakończy się sukcesem. Więcej na temat przesyłek krajowych możesz przeczytać tutaj: https://gls-group.com/PL/pl/wysylanie-paczek/przesylki-krajowe/kurier-wroclaw.

●     Euro BusinessParcel – GLS jest firmą, która dysponuje nowoczesnymi sortowniami i siecią transportową obejmującą różne kraje w Europie. Rozbudowana sieć i jednolity system umożliwiają dostarczanie paczek kurierskich na terenie niemal całej Europy. Usługa EuroBusinessParcel jest adresowana do właścicieli sklepów internetowych, którzy prowadzą sprzedaż internetową także za granicę.

Specjalne usługi w sklepie GLS

W trosce o komfort właścicieli sklepów internetowych w Polsce firma GLS oferuje swoim klientom także dodatkowe usługi, odpowiadające potrzebom i oczekiwaniom osób kupujących online. Z jakich udogodnień można skorzystać, korzystając z usług GLS?

ExpressParcel

Czy wiesz, że długie oczekiwanie na dostawę jest jednym z największych problemów, z jakimi spotykają się konsumenci w Polsce? Tak wynika z danych opublikowanych w tegorocznym raporcie „E-commerce w Polsce 2022”, który został przygotowany przez Gemius, IAB Polska i Polskie Badania Internetu. Odpowiedzią na oczekiwania internautów kupujących przez internet jest usługa ExpressParcel, która gwarantuje dostarczenie przesyłki na terenie Polski najpóźniej do godziny 10:00 lub 12:00 następnego dnia roboczego.

SaturdayServices

Co mogłoby skłonić internautów do częstszego kupowania online? Badania pokazują, że jednym z takich aspektów są dostawy w weekend. I tutaj też GLS przychodzi z pomocą – usługa SaturdayServices to usługa, dzięki której Twoi klienci mogą otrzymać zamówiony produkt także w sobotę. I to nawet wtedy, gdy zakupu dokonają w piątek!